[Julkaistu /Publicerat 15.11.2020]
[Päivitetty /Updaterad 21.1.2021]


Koronavirustilanteen huomioiminen Snowpark Parrassa

[Denna texten på svenska]

Haluamme, että meillä voi nauttia talviretkeilystä turvallisin mielin myös tänä talvena. Laskettelurinteissä, hisseissä ja pulkkamäessä on runsaasti tilaa ja raikasta ulkoilmaa, joten siellä turvavälien pitäminen on kaikille mahdollista.

Olemme tehneet muutoksia toimintaan sisätiloissa eli lipunmyynnissä, vuokraamossa ja ravintolassa. Muutoksilla varmistetaan, että sisätiloihin ei synny ruuhkia. 

Jos niin haluaa, voi Parrassa vierailla myös asioimatta lainkaan sisätiloissa – jos lasketteluvälineet ovat omat. Hissiliput voi ostaa verkosta (katso etusivu). Terassikahvilasta voi tilata TakeAway-aterian (klo 11-16).

Koska laskettelu ja ravintolatoiminta ovat luonteeltaan jatkuvaluonteista normaalitoimintaa, niitä eivät koske Aluehallintoviraston määräämät yleisötilaisuuksien kokoontumisrajoitukset (10/20 henkilöä). Tapahtumia emme järjestä. Kaikessa toiminnassa on luonnollisesti otettava huomioon terveysturvallisuus, ja näin tehdään myös Parrassa.


Toivomme että asiakkaana noudatat näitä suosituksia

  • Tule Parraan vain terveenä. 
  • Muista käsi- ja yskimishygienia. Käsidesiä on saatavilla kaikissa sisätiloissa.
  • Laita käytetyt nenäliinat ja kertakäyttöiset suojamaskit suoraan roskikseen.
  • Huolehdi turvaväleistä. Jos et pysty pitämään yli 2 metrin etäisyyttä, käytä suojamaskia. Suosittelemme maskin käyttöä sisätiloissa.
  • Osta lippusi ja vuokrauksesi etukäteen verkosta aina kun mahdollista.
  • Käytä mieluummin korttimaksua kuin käteistä. Käytä lähimaksua aina kun mahdollista.
  • Ankkurihissiin vain saman seurueen jäsenen kanssa tai yksin.
  • Lataa puhelimeesi Koronavilkku-sovellus.
  • Toimi vastuullisesti, noudata rinnesääntöjä, kulunohjausta sekä henkilökunnan antamia ohjeita.

Suomen Hiihtokeskusyhdistyksen suositukset asiakkaille voit lukea täältä.


Näillä käytännöillä ehkäisemme tartuntojen mahdollisuutta Parrassa

Hissiliput ja vuokraukset

  • Hissiliput ja vuokraukset voi nyt ostaa myös verkosta. Verkko-oston tehnyt asiakas voi tulla suoraan hisseille tai vuokraamoon.
  • Paikan päällä liput ja vuokraukset myydään Infosta, jossa sisätilassa on vain yksi asiakas (tai seurue) kerrallaan. Jonottaminen tapahtuu ulkona terassilla.
  • Vuokraamossa on kaksi asiakaspalvelualuetta, joihin kumpaankin otamme yhden seurueen kerrallaan. Alueet on erotettu toisistaan kalusteilla ja seurueiden välillä säilyy turvaväli. Jonottaminen tapahtuu ulkona terassilla.
  • Vuokravälineiden desinfiointia tehdään Suomen Hiihtokeskusyhdistyksen ohjeiden mukaisesti. Laskettelulaseja emme vuokraa toistaiseksi.

Ravintola ja kahvila, WC-tilat

  • Ravintolan lounasaikaan klo 11-16 asiakkaita pyydetään odottamaan ulkona kunnes heidät ohjataan vapaaseen pöytään. Tarjoilija ottaa tilauksen ja maksun pöydässä. Ateria tarjoillaan samoin pöytään. Sisään ravintolaan voivat tulla vain aterioivat asiakkaat.
  • Ravintolassa voi iltamäen aikaan klo 16/17-20 (asiakasmäärän ollessa pieni), asioida normaalin kassapisteen kautta. Silloinkin pöytiin otetaan vain yksi seurue kuhunkin ja jos vapaita pöytiä ei ole, asiakkaat ohjataan kassalta terassille.
  • Pöytäryhmät on ravintolassa vähennetty noin puoleen tavallisesta määrästä ja ne on aseteltu väljästi.
  • Terassikahvila palvelee lounasaikaan (klo 11-16) ulkona terassilla. Kahvilatuotteita voi ostaa myös Infosta.
  • Terassikahvilan kassalta on mahdollista tilata TakeAway-annoksia, jotka voi syödä ulkona tai ottaa mukaan. 
  • Uusi terassialue on otettu käyttöön pöytäryhmille ja ulkopöytien määrää on lisätty.
  • Ravintolarakennuksen WC-tilat ja lastenhoitopöytä on varattu ravintolassa asioivien käyttöön. Lisärakennuksesta löytyy vastaavat tilat muille asiakkaille sekä Inva-WC.

Kota-alue

  • Kota-alueella kerrotaan opastein, että kodassa voi oleskella vain yksi seurue kerrallaan. Grillikotarakennuksia on kaikkiaan neljä.

Henkilökunta ja siivous

  • Henkilökunta käyttää maskia tai visiiriä kaikissa asiakaskontakteissa sisällä ja ulkona.
  • Ulkona tarpeen mukaan liikkuva rinnevalvoja opastaa hissijonoja ja palvelupisteiden jonoja. 
  • Kosketuspintojen puhdistusta on tehostettu.

Hur Snowpark Parra tar coronavirussituationen i beaktande

​Vi vill att man även denna vinter tryggt ska kunna njuta av sin vinterutfärd. ​I pisterna, liftarna och pulkbacken finns ordentligt med utrymme och frisk luft, så där är det möjligt för alla att hålla säkert avstånd till varandra.

​Vi har gjort förändringar i verksamheten inomhus, det vill säga i liftkortsförsäljningen, uthyrningen och restaurangen. Förändringarna görs för att undvika trängsel inomhus. 

Om man vill, är det möjligt att besöka Parra utan att alls behöva gå inomhus – då du har egen utrustning. Liftkortet kan köpas på nätet (se startsidan). Från Terasskaféet kan TakeAway-portioner beställas (kl. 11-16).

Då slalomåkning och cafeverksamhet är sk. fortlöpande normal serviceverksamhet, omfattas dessa inte av Regionförvaltningsverkets beslut om begränsningar för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar (10/20 personer). Evenemang arrangerar vi inte. Naturligtvis skall i all verksamhet beaktas hälsosäkerheten, något vi även gör i Parra.


​​Vi önskar att ni som vår kund följer följande rekommendationer​ 

  • Kom till Parra bara när du är frisk.
  • Beakta god handhygien och hosta rätt. Handdesinficeringsmedel finns i alla inneutrymmen.
  • Släng omedelbart den använda näsduken och engångsmasken direkt i soporna.
  • Håll fysiskt avstånd. Om du inte kan hålla över 2 meter avstånd använd ansiktsmask. Vi rekommenderar att du innomhus använder ansiktsmask.
  • Köp liftkort och betala för hyresutrustning på förhand på nätet alltid när möjligt.
  • Betala hellre med betalkort än med kontanter. Använd närbetalning alltid när möjligt.
  • Åk i ankarhissen endast med någon från ditt eget sällskap eller åk ensam.
  • Ladda ner Koronablinkern-appen i din mobiltelefon.
  • Ta ditt ansvar, följ pistreglerna, Parras nya interna ruttdirektiv samt de direktiv personalen ger.

Föreningen för Finlands Skidanläggningar har gett direktiv på finska och bl.a. engelska. Dessa finns här.


I Parra förhindrar vi risken för smitta med följande åtgärder

Liftkort och hyresutrustning

  • Liftkort och utrustningshyra kan nu köpas på förhand på nätet. Kund som köpt på nätet kan åka direkt till liften eller komma till uthyrningen.
  • På platsen säljes biljetter och hyres utrusting i Infon innomhus. Hit kommer bara en kund (alternativt sällskap) i taget. Köandet sker ute på terassen.
  • I Uthyrningen finns två kundbetjäningsområde, till vilka vi tar in ett sällskap åt gången. Områdena är avskiljda från varandra och nödvändigt avstånd kan bibehållas. Köandet sker ute på terassen.
  • Vid decinfieringen av hyresutrustning följer vi Föreningen för Finlands Skidanläggningars direktiv. Ingen uthyrning av slalomglasögon sker tillsvidare.

Restaurangen och kaféen, WC

  • Restaurangen: ​Under lunchtid kl 11-16 skall kunderna vänta utomhus tills de blir ledsagade till ledigt bord. Servitrisen tar din beställning och betalning vid bordet. Beställningen leveraras till ditt bord. Endast kunder som äter kan komma in i restaurangen.
  • När Parra har kvällsöppet kl. 16/17-20 (och antalet kunder är litet), fungerar restaurangen normalt som tidigare år via egen kassa. Men även då tillåtes endast ett sällskap per bord. Om inga bord är lediga inne, styrs kunderna till uteterassen.
  • Antalet bord och sittplatser har minskats till ca. hälften av det normala och borden har spritts ut över restaurangen.
  • Terasskafé finns under lunchtid (kl. 11-16) ute på terassen. Kaféprodukter kan även köpas i Infon.
  • TakeAway-portioner kan köpas i Terasskafé. Dom kan ätas ute eller tas med.
  • Ett nytt terassområde har tagits ibruk för bordsgrupper och mängden bord har utökats.
  • WC (och skötbord) inne i huvudbyggnaden är reserverade endast för restaurangens kunder. I WC-byggnaden vid terrassen finns WC, skötbord samt Inva-WC för de andra kunderna.

Grillkåtor

  • Grillkåtaområdet finns skyltar som berättar att endast ett sällskap per kåta är möjligt. Totalt finns fyra grillkåtor.

Personal och städning

  • Personalen använder ansiktsmask eller visir vid all kundkontakt inne och ute.
  • Utomhus finns i mån av möjlighet en pistvakt som guidar hissköer och köer till de olika betjäningspunkterna.
  • Rengöring och decinfiering av kontaktytor har intensifierats.